Tuesday, March 3, 2009

update minggu ini..

1 MAC 2009 8.23 PM

Dah sampai di Sungai Buaya pun. Macam biasa la, sampai2 je aku terus kemas bilik bukak lagu kuat –kuat sampai bising sambil aku pun memekak sama. Tanda protes. Aku bosan sebenarnya.

::hal Ehwal rumah::

Lampu bilik gelap lagi. Tengok bil elektrik RM 40. Aku tak tau tang mana banyaknya guna elektrik. Rasa2nya aku dan Iza balik tiap2 minggu. Budak kaunseling ni pun kalo buat keje pun takdela stay up sampai tak tido. Hurm..

::Journey::

Tadi sewaktu dalam perjalanan ke Sungai Buaya, banyak jugak la aku merepek2 dlm keta.. Maklumla, hati tak suka sebab dah kena balik kannn… Then, pak incik berpesan kpd aku..

“buat keje kenalah ikhlas..tak dapat pahala kalo tak ikhlas..”

(Eheemmmm…dalam maknanya tuh..) Lepas tu pak incik ada jugak membebel kat aku secukup rasa,..

“..org pempuan tu la, ade aje yg tak kena, buat keje nk berkira…bla bla la laaa…..”

Melayan aje la.. dah betul katanya..

Seminit.

“Iye la tu pak incik.. saye ngaku la..”

Lepas tu pak incik sambung lagi,

“..tu laa…sape suruh pilih nk praktikum kat Sungai Buaya..”

Ewah2.. ape kena mengena pulak?? Zalim. Macam la aku nk sangat praktikum kat sini… cessss..
Then, mase aku nk turun keta tadik pak incik tiba2 bersuara..

“Errm… rase mcm jadi driver teksi pulak..he..he…”

Amboi amboi.. tembak tayar tu kang…

::Kad kahwinku::

Tengah buat pelan dan muktamad pak incik nk jugak kad dari Iris Wedding House. Hekellleee..aritu cakap nk murah aje ni mahal je aku rase.. mentang2 la kad kahwin dia ada sponsor…. Demand pulak!

::Sponsor::

Hehe.. aku pun ada sponsor jugak. Hehee.. Nasib la kan.. sape suruh meminang aku kan? Aku suruh la pak incik bayar brg hantaran aku. Kira dia le sponsor rasmi aku kan? Padan la muka awak. Orang dah cakap aritu…heheheeee…. Takpe takpe.. awk ikhlas kan?? Ekekee….

:: Laptop + Virus::

Laptop aku ada virus pulak! Tula, ari tu remove antivirus tak memandai nk install yang lain kan dah kena penyakit! Satu keroje pulak aku nk selesaikan penyakit laptop aku nih. Aku bajet2 nk beli laptop baru tapi sayanggg sangat kat laptop ni.. laptop ni dah nk meninggal dah aku risau jugak kang tiba2 dia meninggal terkejut.. masalah pulak aku menanggung rindu pada laptop ni.. saya sayang awak tau!

2 MAC 2009 1.22 PM

Di sekolah sekarang ni. Bosan pulak! Kejap lagi nk start buat mural. Emmm…macam nila cikgu praktikum. Baru aje announcement, petang ni ada latihan sukan pulak! Buatla sukan cepat2. Aku memang suka sangat bersukan ni, tapi tak tahan panas la. Aku suke bersukan di tempat yang redup2 je..hihik!!!

::Mural::

Mural kena tangguh lagi, sepatutnya buat hari ni tapi nk pilih font satu hal pulak. Aku serahkan pemilihan font pada cikgu keceriaan aje sebab mane boleh aku nk memandai suka2 hati aje nk decide. Tak sehaluan. Heheee… tak susah pun buat mural ni sebab aku memang suka sangat mengecat dan kerja comot momot ni. terserah kat aku la..ekekee..

3 MAC 2009 9.30 AM

Ambik mood dulu. Sekarang ni hari-hari aku bawak laptop ke sekolah. Banyak sangat kerja yang sengaja aku carik. Eh, eh.. tiba2 si shahril mengusha usaha-usaha aku menaip entri pulak!

“Buat ape tu? Assignment?” sambil kepalanya menjenguk2 ke arah laptop aku.

“Eh, eh….. uikss…!” sambil2 aku menutup skrin laptop. Gurau2 dengan si shahril..hehe..

Oh..ingatkan buat assigment..” Gaya mandur.

Poyo je si shahril, bimbang gak kalo2 mandur aku ni tanya pasal mural. Hehee..tak gerak2 pun lagi ni. kuang2. Serius je mamat ni sekarang takut aku nengok. Hahaa…Tiba2 aku masuk topik si shahril pulak.

Aku ada kelas moral lepas rehat. BBM aku ialah tayangan video. Kejap lagi kena standby.

::Lepas kelas dah..::

Ngeh2.. aku dah boleh rehat dah.. baru je bukak laptop, si shahril melintas depan meja aku lalu menyound…

“haii..tak siap2 lagi ke dengan blog dia tu…hehee…”

Keh keh.. aku gelak aje la..dah tengah menulis entri tentang kena ushar tadi..aku cover2 la sket.. mane latau kot2 lepas ni tiba2 si shahril terjumpa blog aku kan….kuang2… aisehhh.. asek2 citer pasal si shahril aje ni…hehheee.. Ok. Ok. Habis dah citer. Habih citer si shahril, keluar pulak citer pasal cikgu kamal. Aiseh cikgu nk follow blog aku jugak ke? Aku segan la pulak!

:: Goodies bag::

Tak habis2 cerita pasal nk kahwin kan? Bukan over excited tapi risau. Hish, petang ni nk keluar pegi Rawang shopping barang. Aku bajet2 dalam RM300 jugak habis untuk goodies bag. Yela..buat sikit2 beg kang, ramai yang nk datang..semua nk goodies .. untuk orang kampung aku bajet2 nk bagi plastic beg aje la kot. Biasa aje. Hehe..kesian kat orang kampung kannn…. Silap2 hari bulan, kad kahwin untuk orang kampung pun aku fotostat aje. Hihik!!!! Nasibla, aku save bajet la. Hehheeee…

::Contact Lens::

Dah sebulan dah aku cuba pakai. Setakat ni takda masalah. Mata pun sihat aje. 6hb ni kena tukar lain dah. Haishh.. tau dek mak ni, tak pasal2…, maklumla, mata aku ni jenis sensitive. Takpa2 setakat ni takda masalah lagi. InsyaAllah ok. AMin.

::bila nk balik ni??::

Baru pukul 2.20petang. Bosan dah ni. Bila nk balik ni? nk tengok cerita Anak Betong pulak ni. hehe.. Cerita Jelita konpem dah terlepas. Malam ni ada cerita Rozanna pulak! Ekeke.. dulu aku bukanlah haNtu tV. Tapi setakat jadi cikgu praktikum yg jiwanya asyik didera kebosanan..(ecececeee…) Aku jadi suka pulak tengok cerita berepisod ni. dah tu, cerita Marina pulak aku dok hapal jalan cerita dia. Apatah nk jadik dengan aku sekarang ni. kesian kannn….

::Malam::

Dah malam pun, hari ni dah masuk 3 kali aku tido selepas jam 11 mlm. Shopping tadi pukul 10mlm baru balik. Kerja satu habuk pun aku tak buat lagi. Syok oo shopping.. Org pempuan kannn…. Barang-barang tadik habis jugak la dalam RM400 lebih. Dasat ek. susah betul la nk buat kenduri kan. Haishhhh.. terpaksa beli. Kang tak beli tak sempat. Bila dah terdesak macam ni terpaksala jalankan misi mustahil sebelum kahwin.. uihhh..kira-kira duit.. mak aiii… dah tahap miskin dah ni. =/ Malas la nk pk.
Wesss....hari ni aku tak rehat langsung. Apa kesss!! Jgnle aku penat esok. Dahle esok waktu balik 4.30 petang. Lembik longlai aku..

Entri ini bersambung..


No comments: