Wednesday, January 28, 2009

hujan yang turun..




Hari ni dah hari Rabu. Dah 5 hari aku dengan Effa. Boring sey asek kena buli jek nyampah pulak rase nk palakong je budak seko nih..tensen wesss!!!!


Hari ni aku dah seronok sbb budak ni kena pegi program kolej kat mana tah. Aku dah berangan sakan nk pegi politeknik melepak kat sana..

Dah make up santek2 konon dah ready kaki nk melangkah keluar rumah, aku terpandang langit.. hurm.. santeeekkk sangat langit hari ni, kebiru-biruan dan tersangat la mendung. Sedeeeyyy kan…. Sebabkan langit dah tunjuk sign macam tu, aku pun terkedu la melepak sorang2 tepi balkoni…termenung pandang langit… saat mcm gini la aku terberangan pulak…
kalau la aku ada kereta….

Sambil2 termenung tu, aku pun ambik nset kemudian msg..

“Makcik..tak jadi datang.. langit mendung ni tak berani nk keluar..”

Padan muka aku dengan sepadan-padannya.


Kemudian aku msg pak incik,

“Sy tk jd pegi poli. Langit gelap”


Hurm.


Aku termenung lagi sambil pandang langit.

Tengok mcm area KL dah hujan.. sini pun angin mula bertiup.. mula2 perlahan,, syahdu je.. kemudian dah makin gelap.. adeehhh….


Malam ni Effa ada program.

Aku tinggal sorang..

eh,


Aku tinggal sorang????







sambil-sambil ushar langit.. hehe...


-kecewa tahap gaban.-


No comments: