Thursday, September 4, 2008

"di atas sajadah cinta"

dipetik dari buku ini..


" ..Jika kita terus bertakwa. Allah akan memberikan jalan keluar. tidak ada yang boleh aku lakukan saat ini kecuali menangis padaNya. Tidak mudah meraih cinta berbuah pahala. Namun aku sangat yakin dengan firmanNya..

...wanita-wanita yang tidak baik untuk lelaki yang tidak baik, dan lelaki yang tidak baik adalah untuk wanita-wanita yang tidak baik [pula], dan wanita-wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik [pula]."

............................................


aku xlah jiwa-jiwa..tapi bait-bait ayat dalam buku ni sedikit sebanyak mencuri perasaan aku..

hati aku kerap kali tersentuh dek percintaan yang berlunaskan Islam dan bersulamkan Iman..

buku di atas sajadah cinta ni dah masuk 1 bulan aku pinjam dari Nadia Yuna..

hari ni baru aku tergerak nk baca..

betapa kerdil sangat aku ni kalo nk compare dengan mukminin pilihan Dia yang temui cinta sejati..
*aku jua mendambakan imam yang dapat membimbing aku dan keluargaku menuju bahagia dunia dan akhirat..
semoga aku jua dapat memilikinya..
AMIN

1 comment:

Anonymous said...

smk sg choh.. hmm nk yg dkt dgn upsi gak ye.

aku pernah ngajar kt sk sg choh sbg guru ganti. smk sg choh tu berjiran je dgn rumah sewa aku dulu.

kwsn melayu suku rawa tu naurah. slmt praktikum..